TOIMITUSEHDOT, REKISTERI JA OIVA-RAPORTTI

TOIMITUSEHDOT, REKISTERI JA OIVA-RAPORTTI

TOIMITUSEHDOT JA REKISTERITIEDOT lyhyesti;

  • Tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä.
  • Uutiskirjeen voi tilata osoitteen syöttämisen yhteydessä tai erikseen sivun alareunasta. Kirje lähetetään keskimäärin 1-2 kuukaudessa ja se sisältää tietoa alennetuista tuotteista tai alennuskoodin.
  • Terveysmarket.fi sivusto käyttää evästeitä asiakaskokemuksen sujuvoittamiseksi, ostoskorin toimintaan, tilastointiin sekä markkinoinnin kohdentamiseen. Suuri osa evästeistä on istuntokohtaisia, eli ne poistuvat kun suljet selaimesi. Pysyvissä evästeissä on mm. tallennetut ostoskorit, kirjautumisasetukset sekä Googlen ja Facebookin evästeitä, jotka kertovat mm. mistä lähteestä verkkoliikenne on sivuillemme tullut. Voit rajoittaa ja hallita evästeiden käyttöä selaimesi asetuksista sekä hallinnoida kolmannen osapuolen evästeitä osoitteessa http://www.youronlinechoices.eu/. Huomaa, että jotkut sivun toiminnot voivat lakata kokonaan, jos evästeet eivät ole päällä.
  • Intiimituotteet postitetaan huomaamattomissa pakkauksissa, eikä pakkauksen tiedoista/ulkonäöstä voi päätellä mitä se sisältää. Myös noutotilaukset ovat huomaamattomissa noutopakkauksissa.
  • Maksutavat: Paytrailin tarjoamat vaihtoehdot sekä Klarna.
  • Toimitustavat: Matkahuoltoon tai lähikauppaan, Postin kirje/pakettilähetys, Postin Kotiinkuljetus.
  • Yli 49,90 euron tilaus – Matkahuoltoon tai lähikauppaan, Postin kirje/pakettilähetys lähimpään noutopisteeseen 0 euroa (norm. 5,90 €). Etu ei koske postiennakkolähetystä.
  • Yli 120 euron tilaus  – Postin postilähetys kotiinkuljetuksena 0 euroa (norm. 9,90 €). Muista valita toimitustavaksi ”Postin Kotiinkuljetus”.
  • Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti vain Suomeen.
  • Myyntikuntoisilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Ei koske Poistotorituotteita.
  • Terveysmarketin Oiva-raportin löydät täältä: https://www.oivahymy.fi/hae-yrityksia/#text=terveysmarket

TOIMITUSEHDOT

1. YLEISTÄ

Seuraavia ehtoja sovelletaan Terveysmarket.fi:n ja sen asiakkaiden internetin kautta tapahtuvassa kaupankäynnissä (verkkokauppa). Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Terveysmarket.fi:lle.
Toimitusehdot voimassa 1.6.2015 lähtien.

Yhteystiedot:
Amanita Oy/Terveysmarket

Puh. 0400 533109
asiakaspalvelu@terveysmarket.fi

Y-tunnus: 0494225-7.
ALV-tunnus: FI04942257.

2. TILAAMINEN

Tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä.

Tilauksen jälkeen saatte vahvistuksen tilauksen onnistuneesta maksusta tai laskutuksesta (lasku-maksutapa) ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen. Kun tilauksenne on käsitelty, saatte vahvistusviestin sekä Postin (Posti Oyj) tai Matkahuollon lähetysseurantakoodin SMS-viestinä antamaanne matkapuhelinnumeroon. Mikäli ette saa tilausvahvistusta sähköpostitse, ottakaa yhteys asiakaspalveluumme.

Rekisteröityneenä asiakkaana voit seurata omasta tilinhallinnasta tilauksen etenemistä Terveysmarketin sivuilta. Voit seurata lähetyksen etenemistä myös Postin tai Matkahuollon sivuilta:

Halutessasi voit tehdä tilauksen myös puhelimitse (puh. 0400 533109, arkisin 09-15) tai sähköpostitse (asiakaspalvelu@terveysmarket.fi, merkitse otsikko-kenttään ”Tilaus”). Näissä tilausmuodoissa tilaus lähetetään aina postiennakkona.

3. TUOTTEET JA HINNOITTELU

Kaikki tuotetietojen asiat perustuvat valmistajien/maahantuojien antamiin asiatietoihin, eikä Terveysmarket.fi -verkkokauppa ota vastuuta niiden oikeellisuudesta. Mahdollisista kirjoitusvirheistä emme vastaa.

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 10%, 14% tai 24%. Veroerittely näkyy tilausvahvistuksessa.

Jos kuukauden kampanjatarjoustuote loppuu ennen kampanjan päättymistä, Terveysmarket.fi:llä on oikeus joko poistaa kampanjatarjous tai vaihtaa se toiseen tarjoukseen. Terveysmarket.fi pidättää itsellään oikeuden hinnanmuutoksiin eikä vastaa muihin sivustoihin linkitettyjen sivustojen sisällöstä.

4. LÄHETYSTAVAT, TOIMITUSKULUT JA TOIMITUSAIKA

Lähetystavat:
Postin Postipaketti (Posti Economy 16)* (kuljetus asiakkaan lähimpään postitoimipisteeseen)
– Postin SmartPOST-pakettiautomaatti (nouto asiakkaan valitsemasta pakettiautomaatista)
– Postin Kotiinkuljetuspalvelu** (kuljetus kotiovelle -palvelu)
– Postiennakko asiakkaan lähimpään postitoimipaikkaan
– Posti Kirjelähetys*** (Jos tuote mahtuu postiluukusta, tuote toimitetaan suoraan postiluukulle saakka).

– Matkahuolto (kuljetus lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen, Siwaan tai Valintataloon).

*Postin postipaketti (Posti Economy 16)
Paketti lähetetään asiakkaan lähimpään postitoimipaikkaan. Tuote säilytetään lähimmässä postitoimipaikassa seuraavat kaksi täyttä kalenteriviikkoa. Säilytys Postin postitoimipaikassa: Pakettilähetys säilytetään postin konttorissa maksutta kaksi(2) täyttä kalenteriviikkoa. Tuotetta noutaessa henkilöllisyys todistettava (ajokortti, Kela-kortti, muu henkilöllisyystodistus).

* Postin SmartPOST-pakettiautomaatti
Paketti lähetetään asiakkaan valitsemaan SmartPOST-pakettiautomaattiin. Tuote säilytetään noutopisteessä viikon ajan (7 päivää) lähetyksen saapumisesta pakettiautomaattiin.  Lähetys lunastetaan tekstiviestinä saadulla kuusinumeroisella koodilla pakettiautomaatista. Asiakas, joka on tehnyt tilauksen www.terveysmarket.fi -verkkokaupassa, on vastuussa annetun puhelinnumeron oikeellisuudesta, jolla lähetys lunastetaan. 

**Postin Kotiinkuljetuspalvelu
Lähetys toimitetaan antamaasi osoitteeseen käsittelyä seuraavana arkipäivänä klo 21 mennessä. Jos et ole rekisteröitynyt asiakas, muista ilmoittaa tilauksen yhteydessä tarkat nimitiedot, osoitetiedot, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero. Toimitusaika: Normaalisti 1-2 vuorokautta käsittelypäivästä, poikkeustapauksissa 2-7 arkipäivää (poikkeustapauksia ovat esim. sääolosuhteet, muut Terveysmarket.fi:stä riippumattomat viivästykset). Toimituksen pidentyessä ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Säilytys Postin postitoimipaikassa: Pakettilähetys säilytetään postin konttorissa maksutta kaksi(2) täyttä kalenteriviikkoa, jos asiakasta ei tavoitettu kotiinkuljetuksen aikana. Tuotetta noutaessa henkilöllisyys todistettava (ajokortti, Kela-kortti, muu henkilöllisyystodistus).

***Posti Kirjelähetys
Jos tilaus mahtuu postiluukusta, tuote lähetetään kirjelähetyksenä asiakkaan postilaatikkoon. Kirjelähetyksenä ei toimiteta tuotteita, jotka saattavat vahingoittua tai jäätyä – esim. nestemäiset tuotteet sekä lasituotteet.

Posti – Toimituskulut
(Posti Kirjelähetys, Posti Economy 16 pakettilähetys, Posti Kotiinkuljetuspalvelu, Postiennakkolähetys);

  • Posti Kirjelähetys* – 1,95 €/lähetys
  • Posti Postipaketti* (Economy 16) – 5,90 €/lähetys
  • Posti SmartPOST-pakettiautomaatti* – 5,90 €/lähetys
  • Postin Kotiinkuljetus** 9,90 €/lähetys
  • Posti Postiennakko (Economy 16) – 8,90 €/lähetys

* Arvoltaan yli 49,90 € tuotetilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja asiakkaan valitsemaan noutotoimipaikkaan. Etu ei koske postiennakkolähetystä.

**Yli 119 €:n tilaukset toimitetaan Postin kotiinkuljetuksena kotiovelle saakka ilman toimituskuluja (postiennakkolähetys asiakkaan lähimpään postitoimipaikkaan, toimituskulu 0 euroa). Kotiinkuljetus toimitetaan suoraan kotiin asti käsittelyä seuraavana arkipäivänä klo 21 mennessä.

Matkahuolto – Toimituskulut (Matkahuolto, Siwa, Valintatalo)

– Matkahuollon toimituksissa toimituskulu on 5,90 €/lähetys*. Tuote lähetetään asiakkaan lähimpään toimipaikkaan. Tuote säilytetään asiakkaan valitsemassa toimipaikassa seuraavat kaksi täyttä kalenteriviikkoa. Säilytys toimipaikassa: Pakettilähetys säilytetään toimipaikassa maksutta kaksi(2) täyttä kalenteriviikkoa. Tuotetta noutaessa henkilöllisyys todistettava (ajokortti, Kela-kortti, muu henkilöllisyystodistus). HUOM Matkahuolto on linja-autoliikenteen vähennyttyä hitaampi kuin Posti
* Arvoltaan yli 54,90 € tuotetilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja asiakkaan valitsemaan noutotoimipaikkaan. Etu ei koske postiennakkolähetystä.

Toimitusaika:
– Toimitusaika varastotuotteille käsittelypäivästä on 1-4 arkipäivää. Jos tilaat arkipäivänä ennen klo 14.00, tilaus ehtii vielä saman päivän käsittelyyn.
– Toimitusaika muille kuin varastotuotteille on 2-7 arkipäivää.
Emme voi kuitenkaan vastata Terveysmarket.fi:stä riippumattomista toimitusviivästyksistä (esim. sääolosuhteet, raaka-ainepula, muut Terveysmarket.fi:stä riippumattomat viivästykset). Toimituksen pidentyessä kohtuuttomasti ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
– Toimitamme tilaukset Suomeen.

Postin kuljetuksissa kadottamat lähetykset;
Mikäli tilauksesi on merkitty lähetetyksi, mutta se ei ole saapunut perille viikon kuluessa lähettämisestä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin teemme lähetyksestä katoamisilmoituksen.
Korvaamme kadonneita lähetyksiä vain Posti Oy:n tai Matkahuolto Oy:n vahvistaman katoamisilmoituksen perusteella.

Intiimituotteet postitetaan huomaamattomissa pakkauksissa, eikä pakkauksen tiedoista/ulkonäöstä voi päätellä mitä se sisältää.

5. REKISTERÖITYMINEN

Rekisteröitymällä Terveysmarket.fi:n asiakkaaksi sinulla on mahdollisuus useisiin eri kanta-asiakasetuihin. Rekisteröityminen ei ole pakollista ostaessasi tuotteita Terveysmarket.fi:stä. Asiakasrekisterin tietoja käytetään vain Terveysmarket.fi:n käyttöä varten. Asiakasrekisteriä säilytetään turvallisesti Oscar Softwaren palvelimella. Asiakas voi pyytää säilytettyjen tietojen näkemistä sekä niiden poistamista osoitteessa asiakaspalvelu@terveysmarket.fi

6. UUTISKIRJE

Uutiskirje lähetetään sähköpostina sen erikseen sivuiltamme tilanneille.
Uutiskirjeen asiakas voi tilata ostotapahtuman tai sivustolle rekisteröitymisen yhteydessä. Halutessaan asiakas voi myös tilata uutiskirjeen sivuston alareunan ”Tilaa Uutiskirje” -kohdasta.
Uutiskirjeestä asiakas saa tietoonsa uusista tuotteista, kuukauden kampanjatarjouksista, erikoiseduista kuten alennuskoodeista jne. Uutiskirje lähetetään 1-2 kertaa kalenterikuukauden aikana.

Jos et halua sähköistä uutiskirjettä, voit peruuttaa sen kirjeessä olevilla ohjeilla tai vain vastaamalla kirjeeseen. Poistamme s-postiosoitteen uutiskirjelistalta heti ja halutessasi voit tilata sen uudestaan sivun alareunan linkistä. 

7. MAKSUTAVAT

Yrityksessämme voit käyttää seuraavia maksutapoja;
– Nordean verkkomaksu
– S-pankki –verkkomaksu
– Osuuspankin verkkomaksu
– Danske Bankin verkkomaksu
– Ålandsbanken -verkkomaksu
– Tapiola pankin verkkomaksu
– Handelsbankenin verkkomaksu
– Aktian, Säästö- ja Paikallisosuuspankkien verkkomaksu

– Klarna Lasku*
– Klarna Tili**
– Visa, MasterCard luottokortit
– Visa Debit, Debit MasterCard ja Visa Electron kortit

*Klarna Laskun laskutuslisä on 1,95 €/lähetys.
Klarna Laskussa tehdään luottotietokysely, jota varten tarvitaan henkilötunnus. Tilaajan tulee olla yli 18-vuotias.
Maksuaika on 14 päivää. Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Maksumuistutuksesta veloitetaan voimassa olevan lainsäädännön mukainen muistutusmaksu, alkaen 5 € sekä kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko.

**Klarna Tili
Klarna Tilissä tehdään luottotietokysely, jota varten tarvitaan henkilötunnus. Tilaajan tulee olla yli 18-vuotias.
Klarna Tilillä maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä automaattisesti tilin. Voit lyhentää tiliä itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 9,00 € tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi) tai maksaa laskun loppusumman kerralla pois.

  • Saat tilaamasi tuotteet kotiin aina ennen kuin olet maksanut niitä
  • Sinun ei tarvitse luovuttaa luottokorttinumeroasi
  • Osta nyt, maksa tulevan kuun lopussa
  • Voit aina halutessasi maksaa koko velan kerralla
  • Kaikki ostoksesi yhdistyvät samalle tilille ja samalle laskulle
  • Laskutuslisä on 3,95€/lasku, vaikka olisit tehnyt useamman ostoksen

Käsittelymaksu 0 EUR ja vuosikorko 22%, 1000 eur todellinen vuosikorko 35,8%*.
*Todellinen vuosikorko ja luoton kokonaiskustannukset on laskettu 12 kk:n maksuajan mukaan.

Lisätietoja palveluista ”Klarna Lasku” ja ”Klarna Tili” antaa Klarnan asiakaspalvelu:
Puh: 09 – 425 99 771 – arkisin, 09:00 – 18:00.
http://klarna.com/fi/kuluttaja/asiakaspalvelu

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.

https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu

 

8. ASIAKASPALAUTUS JA TUOTEVIRHEET

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus tutustua verkkokaupan kautta tilattuihin tuotteisiin. Tuotteet voi palauttaa veloituksetta takaisin lähettäjälle 14 päivän sisällä tilauksen saapumisesta. Etikettivirheelliset, avatut tuotteet tai sinetistä avatut paketit eivät ole myyntikuntoisia, joten niitä ei voi palauttaa lähettäjälle.
Jos huomaat lähetystä lunastaessa sen olevan viallinen, ota välittömästi yhteys postitoimipaikkasi tai noutopisteen henkilökuntaan.
Lisätietoja saa asiakaspalvelustamme 0400 533109 tai asiakaspalvelu@terveysmarket.fi.

– Terveysmarket.fi maksaa lähetyskulut kokonaisuudessaan asiakaspalautusten, takuupalautusten ja virheellisten toimitusten osalta.
– Tuotepalautusten ja mahdollisten vaihtojen käsittelyaika kuljetuksineen on noin 5-8 arkipäivää
– Rahojen palautuksessa liitä laskukopioon/kuittiin mukaan tilinumero, niin palautamme rahat tilillesi mahdollisimman pian. Voitte myös tarvittaessa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme,  0400 533109 tai asiakaspalvelu@terveysmarket.fi. Lisätietoja kuluttajan oikeuksista löydätte Kuluttajaviraston verkkosivuilta.

Terveysmarket.fi:llä on asiakaspalautussopimus Postin (postin) sekä Matkahuollon kanssa.

Palautusohje, Posti:
Käytä palautukseen Postin Asiakaspalautus -osoitekorttia ja liitä kopio laskusta/kuitista mukaan lähetykseen.
Postin asiakaspalautusnumeromme on 630656, joka tulee merkitä selkeästi lähetykseen.

Asiakaspalautus / 630656

Amanita Oy / Terveysmarket
Salkolantie 25
31470 Somerniemi

Palautusohje, Matkahuolto:
Käytä palautukseen Matkahuollon tai lähikaupan Asiakaspalautus-osoitekorttia, Matkahuollon asiakaspalautusnumeromme on 9525324, joka tulee merkitä selkeästi lähetykseen.

Asiakaspalautus / 9525324

Amanita Oy / Terveysmarket
Salkolantie 25
31470 Somerniemi

 

Lähetysten toistuvasti noutamatta jättäminen

Toistuvasti lähetysten noutamatta jättämisestä Terveysmarket.fi:llä on oikeus evätä myyminen jatkossa sellaiselle kuluttajalle, joka alati jättää tilauksensa noutamatta.

 

9. REKISTERISELOSTE

1. Rekisterinpitäjä; 
Amanita Oy / Terveysmarket
Salkolantie 25
31470 Somerniemi

Rekisteriasioita hoitava henkilö

Amanita Oy/Terveysmarket / Marianne Mattila

puh: 0400 533109

2. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus) 
Terveysmarket.fi:n verkkokaupan käyttäjärekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen, yhteydenottojen hoitamiseksi, markkinointitarkoituksiin sekä muihin verkkopalveluihin liittyviin tarkoituksiin kuten tilastointiin ja valikoiman kehittämiseen sekä palvelutarjonnan suunnitteluun. Rekisteriä ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.

3. Rekisterin nimi 
Terveysmarket.fi:n verkkokaupan käyttäjärekisteri

4. Mihin tietoja säännönmukaisesti luovutetaan ja siirretäänkö tietoja Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Ei tietojen luovutuksia kolmansille osapuolille. Ei tietojen luovutuksia EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

5. Rekisterin tietosisältö 
Rekisteriin kerätään rekisteröidyistä seuraavia perustietoja:
– Nimitiedot
– Osoitetiedot
– Puhelinnumero
– Sähköpostiosoite
– IP-osoite tilaushetkellä
– Tilaushistoria

6. Säännönmukaiset tietolähteet 
Rekisterinpitäjä rekisteröi Terveysmarket.fi:n verkkokaupan käyttäjästä ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa verkkosivustoa käyttäessään. Terveysmarket poistaa automaattisesti asiakassuhteen kannalta tarpeettomia tietoja, kuten sukupuolen, syntymäajan tai henkilötunnuksen jos asiakas sellaisen ereyksessä tilauksen yhteydessä antaa.

7. Rekisterin suojauksen periaatteet 
Terveysmarket.fi:n verkkokaupan käyttäjärekisterin tiedot on tallennettu rekisterinpitäjän järjestelmään. Asiakasrekisteri säilytetään Generaxion Oy:n ylläpitämällä palvelimella, jolle on pääsy vain Terveysmarket.fi:n henkilökunnalla. Rekisterin käyttö on suojattu kahdenkertaisella todentamisella käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät, ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään, vain tietyt yrityksen henkilökuntaan kuuluvat työntekijät.

8. Rekisteröidyn kielto-oikeus 
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten. Kielto tulee ilmoittaa Terveysmarket.fi:n sähköpostiin tai puhelimitse.

9. Rekisteröidyn tarkastus-oikeus 
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Rekisteröityneen henkilötiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä.

10. Tiedon korjaaminen 
Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä Terveysmarket.fi:n asiakaspalveluun tai yhteyshenkilöön tiedon korjaamiseksi. 

Terveysmarket.fi pidättää oikeudet muutoksiin.