Uutiset

Mitä rasvasta pitäisi ajatella?

Alkuvuosi on meille monille se luontevin tapa aloittaa asioita uudelta pohjalta. Vuodenvaihde on perinteisesti myös se suosituin hetki vuodesta aloittaa uusi kausi uudella ruokavaliolla.

Ravintoaineista puhuttaessa monille on selvää mikä merkitys esimerkiksi hiilihydraateilla ja proteiinilla on kehollemme, mutta kun aihe kääntyy rasvoihin, mieleen voi ensimmäisenä tulla, että niitä tulisi välttää. No, se on kyllä osa totuudesta. Transrasvojen lähteitä tulee kyllä välttää, mutta hyvien rasvojen saanti on tärkeässä asemassa hyvinvointimme kannalta.

Omega-3 ja omega-6 –rasvahapoista puhutaan välttämättöminä rasvahappoina, koska keho ei pysty muodostamaan niitä itse. Ne ovat erittäin tärkeitä elimistön toiminnan kannalta, joten on syytä varmistaa, että saa niitä tarpeeksi päivittäisestä ravinnosta. Koko kehomme tarvitsee hyvää rasvaa: Rasva on energian lähde sekä solujen ja hormonien rakennusaine. Antioksidantit ja rasvaliukoiset vitamiinit vaativat imeytyäkseen rasvaa. Aivojen kuivapainosta 60% on rasvaa, ehkä sekin antaa osviittaa hyvien rasvojen merkityksestä terveydelle.

Osa ihmisistä kärsii välttämättömien rasvahappojen puutteesta ja se altistaa jopa sairauksille. Puutosoireina on esimerkiksi ihottumaa, muistihäiriöitä, yleistä sairasteluherkkyyttä, stressiä, korkeaa verenpainetta ja vakavimmillaan masennusta ja monia muita sairauksia, kuten sydän- ja verenpainesairauksia. Sillä mitä syömme, on todella väliä. Näiden tärkeiden rasvahappojen lähteet osana kasvispainotteista ja monipuolista ruokavaliota suojaa elimistöämme ja näin ollen vaikuttaa terveyteemme edullisesti. Välttämättömien rasvahappojen saannin suhde on myös oleellisen tärkeä. Ihmiset saavat yleensä kyllä omega-6 –rasvahappoja ravinnostaan, mutta omega-3 –rasvahapoista on selvää puutetta. Järkevintä onkin siis kiinnittää erityishuomio kolmosien saantiin

Mikäli voisit ajatella, että ruokavaliostasi et saa tarpeeksi hyviä rasvoja, kannattaa huomio kiinnittää laadukkaisiin lisäravinteisiin.

Nyt tammikuussa rohkeasti kohti uusia haasteita ja terveellisempää elämäntapaa. Kun parhaansa yrittää, niin epäonnistuessasikin olet voittaja!

- Terveysmarketin väki

Terveysmarket.fi omistajavaihdos

Meillä on ilo kertoa suuria uutisia! Terveysmarketin toiminnalle on löytynyt jatkaja ja Terveysmarket on samalla kokemassa mittavan sisällöllisen remontin.

Suuret avajaiset pidetään heti tammikuun ensimmäisellä viikolla. Mikä olisi parempi tapa aloittaa uusi jakso Terveysmarketin elämässä kuin juhlistaa tätä mahtavilla tarjouksilla. Tervetuloa siis joulun jälkeen ostoksille!


Yst. Terv.
Olli Särkkälä
Toimitusjohtaja
Terveysmarket.fi


Biotiini Strong Hair & Nail - Nyt 50 % enemmän tuotetta

Kampanjaerä, jossa nyt 50 % enemmän tuotetta, yhteensä 90 tablettia (60+30 tablettia)!

Biotiini Strong antaa ravinteita hiuksille, kynsille ja iholle. Se vahvistaa kynsien ja hiuksien rakennetta. Tuote edistää hiusten normaalina pysymistä ylläpitäen kynsien rakennusaineen, keratiinin, muodostumista. Tuotteessa yhdistyvät biotiini, sinkki ja metioniini.

Tutustu tarjoukseen ja tuotteeseen tästä.

Sana-sol Vitanalle – koululaisen kaveri

Vitanalle monivitamiini on kehitetty ja suunniteltu lasten ehdoilla, josta tykkäävät vähän nirsommatkin lapset. Lapsiystävällinen Vitanalle sisältää 60 kpl pehmeitä nallen muotoisia ja vadelman, appelsiinin sekä mustikan makuisia vitamiininalleja.

Pikkuväelle suunnattu Vitanalle sisältää juuri oikean määrän ravintolisiä tukemaan lapsen normaalia ruokavaliota. Vitanalle on sataprosenttisesti turvallinen monivitamiini lapsellesi. Vitanalle sisältää lapsen kasvun ja kehityksen kannalta tärkeimmät vitamiinit, kuten A-, C-, D3- ja monet B-vitamiinit, kuten foolihappo ja B6 sekä B12 -vitamiinit.

Tutustu uutuustuotteeseen tästä.

Kookosöljy osa2: Kookosöljyn käyttö sisäisesti

Viimekertainen teksti kookosöljystä käsitteli kauneudenhoitoa. Nyt on aika siirtyä kylppäristä kyökin puolelle ja tutustua tämän eksoottisen öljyn käyttöön sisäisesti. Miten kookosöljyä käytetään ruuanlaitossa? Kuinka paljon sitä voi käyttää päivässä? Onko kookosöljy terveellistä?

Lue artikkeli blogistamme tai tutustu kookosöljyihin tästä.