B-vitamiinit

B-vitamiinit ovat välttämättömiä elimistön terveydelle, psyykkiselle hyvinvoinnille sekä jaksamiselle.

» B-vitamiineja tarvitaan edistämään normaalia aineenvaihduntaa, jossa muodostuu kehon tarvitsemaa energiaa ja elintärkeitä yhdisteitä elimistön käytettäväksi (B1, B2, B3, B5, B6, B12 ja biotiini).

» B12-vitamiini ja foolihappo edistävät veren ja punasolujen muodostusta. Foolihapon riittävä saanti on tärkeää sikiön normaalin kehityksen kannalta. Foolihapon saantia tulisi lisätä jo 1–3 kuukautta ennen raskautta ja jatkaa noin 12. raskausviikkoon saakka.

» B-vitamiinit edistävät hermoston normaalia toimintaa.

» Edistää normaaleja psykologisia toimintoja (B1, B3, B6, B12).

» B-vitamiinit auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta (B2, B3, B6, B5, B12, folaatti).

B3-vitamiini (niasiini-nikotiiniamidi) terveysvaikutukset:

- Niasiini edistää normaalia energia-aineenvaihduntaa
- Niasiini edistää hermoston normaalia toimintaa
- Niasiini edistää normaaleja psykologisia toimintoja
- Niasiini auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta
- Niasiini edistää ihon ja limakalvojen pysymistä normaalina

Järjestys: